beAbetterMe

Direktlänk till inlägg 11 september 2013

Before you can love anyone else, you need to love yourself!

Av Amanda - 11 september 2013 21:51

Jag har länge fått höra (och själv tänkt) "varför har inte jag någon kille?" Och tydligen är det en fråga som rör andra också. 

För att påpeka en sak innan jag förklarar varför; jag lever mitt liv, jag och ingen annan. Det är jag som kommer bestämma när jag ska skaffa en kille och vem det ska vara!!

Anledningen är att jag tror nu idag att man måste älska sig själv innan man kan älska någon annan! Det är inte det att jag inte har varit kär, jag har och har haft mina förälskelser, en har jag haft nu länge men är ännu för feg och osäker för att säga det till honom. Men samtidigt som jag har dessa känslor så känns det inte som om jag är värd någon just nu..

jag vet att det är dumt, men jag vill inte nå min målvikt för att någon annan ska bli nöjd med mig utan för att jag ska bli det. 

Framöver ska jag jobba på min självkänsla, och vem vet om ett tag kanske en kille ligger bredvid här i sängen och snarkar! 


Be yourself, everyone else is allready taken! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 29 september 2013 19:42


Jag har alltid pratat fort, oftast när jag är nervös eller uppspelt och då börjar jag stamma. Eller inte riktigt stamma men jag snubblar på orden och på vissa uttal.. Så frustrerande!! Hur slutar man hålla på så? Det är inte kul, det stör mig oc...

Av Amanda - 28 september 2013 20:21

Det värsta jag vet är när en av ens bästa vänner börjar frysa ute dig. Att du inte längre är välkommen i snacket, och det jag är expert att göra är jag vänder det mot mig själv och kollar vad det du gör fel. Men denna gång känner jag att det bara har...

Av Amanda - 23 september 2013 14:15

Jag hade en vän.. Med betoning på hade.. Jag hade varit vän med henne sedan vi var småbarn, sedan träffade hon en kille.. Och det tog slut, jag fanns där för henne, hon träffade en ny (som aldrig ville lära känna hennes vänner) sedan tog det slut, ...

Av Amanda - 15 september 2013 22:50

Spelade fotbollsmatch idag, mot gick väl sådär för mig, hade så mkt mer att ge än vad jag fick chansen att göra innarönn liten tjej pajade vadmuskeln (en lite vadkaka bara) men ändå hemskt!  sedan var det dags för ledarmöte för mitt handbollslag :)...

..

Av Amanda - 13 september 2013 20:35


Hur kan man vara i ett rum fullt med människor och känna sig helt ensam? En väldigt skum känsla ...

Ovido - Quiz & Flashcards