beAbetterMe

Alla inlägg den 9 september 2013

Av Amanda - 9 september 2013 22:15

 

Jag har fått många frågor om jag inte märkte att jag gick upp. jo jag märkte det till en början, men då tänkte jag; "äsch, det är bara 2kg, det kan jag gå ner när jag har kommit över allt". Men problemet är det inte stannade där, sedan när jag såg skillnaden så föll jag ihop (och tröst åt lite till) och kände mig ledsen fögehör jag hade kunnat gå så långt.

När allting hände så stängde jag inne mig själv, jag kämpade med sorgen över min mormors död att jag inte hann kämpa med sorgen från att förlora min pojkvän och det slutade med att jag tröst åt. Vi snackar inte bara om en godispåse om dagen utan även om det fanns hemma en hel fröding kladdkaka, gärna den med belgisk choklad och chokladmousse på :( 

idag har jag fortfarande ett väldigt stort problem med godsaker, godis och bakverk, och har jag pengar så kan jag mycket väl trycka i mig det som jag kommer åt. Därför har jag nu startat denna utmaning, för motivera mig, att veta att det finns någon där som kämpar med samma sak som jag! 

Av Amanda - 9 september 2013 21:47

Hann inte med och springa idag så jag sitthenne henne med min älskade hund och kollar på NY CSI samtidigt som jag kör lite hemma träning :) kör lite med magmosaren (magtränaren), armhävningar (riktigt stolt för klarar nu äntligen av att göra på tåna!! :D) samt dips :) benen tränar jag dagligen med lite promenad då jag kör utfall, grodhopp och knäböj :) 


Vad har ni för stora mål i livet, eller små? är väldigt nyfiken, för inga mål är för omöjliga!! 

Av Amanda - 9 september 2013 16:30

 

Ikväll blir första kvällen då jag får träffa mitt lag som jag ska träna.. Lite nervös eftersom om de failar så har jag ju failat med att göra dem så bra som dem kan bli "/ inte alls någon press!!

någon som har någon bra idé/övningar som kan vara bra för en nybliven handbollstränare att veta, 

tar gärna emot tips!! (Så jag inte blir en tråkig & bitter tränare som gör träningskuret rent helvete åt de stackars flickorna) ^^


Av Amanda - 9 september 2013 13:15

 

Innan denna månad är över (jag snackar nu om september månad) så ska jag ha tappat 3kg,

vilka är med mig??

 

Av Amanda - 9 september 2013 10:45

 

Är nu på väg till ludvika med min fina kusin för att köpa biljetter till matchen mellan mitt älskade Leksands IF och kussens "underbara" HV71.. 

Hoppas innerligt att Leksand vinner, dels för satt det skulle krossa min kusins drömmatch och dels för att ge alla icke-leksingar skulle tappa hakan!! ;D

Av Amanda - 9 september 2013 00:07

 

   

Under sommaren har jag legat lite på latsidan med träningen "/ förutom lite fotbollsträning och lite styrkeövningar så har det även blivit mkt med go'mat :( med andra ord 2 kg+ på vågen.. Men nu ska det bort, jag har gått ner 49% av det jag ville, nu är det den svåraste biten kvar!!

keep on fighting for what you want!!! 


(Appen jag använder heter viktkoll)



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards