beAbetterMe

Direktlänk till inlägg 27 mars 2013

Innan resan börjar!

Av Amanda - 27 mars 2013 15:53

Förra sommaren så dog min mormor i cancer (ganska plötsligt) och två dagar senare så gjorde min dåvarande pojkvän slut med mig via telefonen, lågt? jag vet! men glöm inte då att han inte bara gjorde slut, han kastade även ur sig att han alltid gillat blondiner och därför passade inte jag -.- sedan tog jag i samma veva körkort, mycket press och mycket sorg var min sommar det.

Men jag klarade mig ur det, med ett körkort i handen och 15 kg extra på kroppen. 

Körkortet är väl rolig men 15 extra kilo är ingen höjdare.. 

Nu har jag bestämt mig för att gå ner till den vikt jag hade innan allt, och inte för att jag tar studenten i sommar utan för att jag lider fortfarande av nedstämdhet och besvikelse på mig själv när jag ser mig i spegeln. 

Jag mådde inte så bra, varken mentalt eller fysiskt. Det är tur att jag har så fina lagkamrater och vänner som har sett till att resa mig upp igen fast det var jobbigt. Jag älskar er för det! <3

Men jag kan inte låta dem mitt jobb, jag måste se till själv att jag börjar må bra igen. 

Den här bloggen ska handla om mitt liv, mina ups and downs, TRÄNING och framförallt nå mina mål!

 

So even if I fall seven times, I will stand up eight!

 

det här är jag idag, jag kanske ler på utsidan men på insidan pågår ett inbördeskrig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 29 september 2013 19:42


Jag har alltid pratat fort, oftast när jag är nervös eller uppspelt och då börjar jag stamma. Eller inte riktigt stamma men jag snubblar på orden och på vissa uttal.. Så frustrerande!! Hur slutar man hålla på så? Det är inte kul, det stör mig oc...

Av Amanda - 28 september 2013 20:21

Det värsta jag vet är när en av ens bästa vänner börjar frysa ute dig. Att du inte längre är välkommen i snacket, och det jag är expert att göra är jag vänder det mot mig själv och kollar vad det du gör fel. Men denna gång känner jag att det bara har...

Av Amanda - 23 september 2013 14:15

Jag hade en vän.. Med betoning på hade.. Jag hade varit vän med henne sedan vi var småbarn, sedan träffade hon en kille.. Och det tog slut, jag fanns där för henne, hon träffade en ny (som aldrig ville lära känna hennes vänner) sedan tog det slut, ...

Av Amanda - 15 september 2013 22:50

Spelade fotbollsmatch idag, mot gick väl sådär för mig, hade så mkt mer att ge än vad jag fick chansen att göra innarönn liten tjej pajade vadmuskeln (en lite vadkaka bara) men ändå hemskt!  sedan var det dags för ledarmöte för mitt handbollslag :)...

..

Av Amanda - 13 september 2013 20:35


Hur kan man vara i ett rum fullt med människor och känna sig helt ensam? En väldigt skum känsla ...

Ovido - Quiz & Flashcards